Zasadzka

Z Dracopedia

Spis treści

Czym jest zasadzka?

Zasadzka jest specyficznym rodzajem podjęcia aktywności wojennej. Koalicja zakłada zasadzkę na inną koalicję i posyła na nią takie akcje, jakie są stosowane podczas wojny. Różnica polega na tym, że koalicja atakowana nie wie, że ktoś zamierza ją atakować (nie dostaje o tym informacji i nie jest to nigdzie wyświetlane). Jest to element zaskoczenia, który dość rzadko jest używany w świecie RedDragona (w porównaniu do wojen). Limitem mocy dla dokonania zasadzki jest różnica w mocy +/- 1,5 raza.

Powody zasadzki

Mogą być różne powody, które biorą pod uwagę koalicje zasadzające się na inne koalicje. Mogą to być między innymi:

  • simowanie bez protektoratu (czyli tzw. prota),
  • zbyt długi protektorat,
  • zemsta za wcześniejszą zasadzkę,
  • dyplomatyczne nieporozumienia na forach (forum wewnętrznym i/lub zewnętrznym),
  • brak powodu (często zasadzka dla samej idei zasadzki, chęci szybkiego zysku ziemi, lub wywołania większego konfliktu, czyli multiwojny, zwanej również multiwarem).

Konsekwencje zasadzki

Zasadzając się, koalicja robiąca zasadzkę musi się liczyć z możliwymi konsekwencjami:

  • wojną z celem, na który się zasadzono,
  • wojną z koalicją, na którą była założona zasadzka i jej "proto-dawcą" (patrz: Protektorat),
  • multiwojną, czyli niekontrolowany rozrost konfliktu polegający na angażowaniu do niego więcej niż 3 koalicji.

Trzeba dodać, że bardzo rzadko zdarza się, żeby koalicja, na którą ktoś się zasadził, nie zareagowała w jakikolwiek sposób.

Niepowodzenie zasadzki

Może się zdarzyć, że koalicja, na którą posyła się zasadzkę, niespodziewanie się uzbroi (tzn. postawi na wojsko w celu przygotowania do wojny). W tym wypadku jest bardzo prawdopodobne, że większość (lub wszystkie) naszych akcji (ataki wojskowe, złodzieje, magia) "odbiją się" (czyli nie przebiją obrony wojskowej, złodziejskiej i magicznej) i będzie trzeba walczyć z tą koalicją (często mającą przewagę). Zakładając zasadzkę trzeba się z tym liczyć.

Niepisane zasady

Wsród graczy wytworzył się kodeks niepisanych zasad dotyczących zasadzki. Mówią one, kiedy zasadzka jest słuszna, a kiedy nie. Nie są to ścisłe paragrafy (jak sama nazwa wskazuje), ale raczej zarys za którym gracze (głównie Imperatorzy i GD) podążają. Niektóre przypadki są dyskusyjne i każdy z nich powinien być rozpatrywany osobno.

Niektóre z niepisanych zasad to:

  • Jak koalicja simuje zbyt długo - należy się jej zasadzka
  • Jeśli koalicja ma zbyt długiego, niewspółmiernego do czasu wojny prota (protektorat), można się na nią zasadzić
  • Jeśli koalicja często się zasadza na innych - też można się na nią zasadzić
  • Jeśli nasz sojusznik dostał zasadzkę - możemy mu pomóc i również zasadzić się na agresora
  • Jeśli ktoś złamał nasz protektorat, musimy bronić koalicji. której go udzieliliśmy
  • Jeśli wchodzimy w multiwojnę (multiwara), możemy to zrobić korzystając z zasadzki

Akcje

Zasadzając się robimy dokładnie to samo, co robimy po wypowiedzeniu wojny, tzn.:

  • Jeśli chcemy posłać ataki, normalnie je zakładamy
  • Jeśli chcemy posłać magię, normalnie czarujemy
  • Jeśli chcemy posłać złodziei, normalnie ich posyłamy

Nic nie działa automatycznie i żadne ataki nie są posyłane samoczynnie - Imperator i/lub GD sam/sami wszystko robią.

Niedostępne akcje

W związku z siłą, jaką posiada zasadzka, zostały zabronione następujące akcje złodziejskie:

Trzeba zauważyć, że złodzieje wysłani na cel zasadzki z misją dobijania generała wyjdą do ataku, ale nie dotrą do księstwa na które zostali wysłani, a po przeliczeniu wrócą nie czyniąc żadnego efektu.

Osobiste