Wojsko

Z Dracopedia

Wojsko jest zbiorem jednostek, machin i budowli wojskowych potrzebnych do obrony księstwa oraz do atakowania przeciwnika.

Spis treści

Zatrudnienie ludzi do wojska i zwalnianie

Po wejściu w menu Wojsko mamy możliwość zatrudniania bezrobotnych na służbę wojskową lub złodziejską. Robi się to wpisując w pole pod nazwą jednostki ilość ludzi, którą chcemy zatrudnić oraz klikając zieloną strzałkę "Werbuj". Zaciągnięcie pojedynczego człowieka do wojska kosztuje określoną przy nazwie jednostki ilość złota i broni.

Zwalnianie wojska przebiega analogicznie do zatrudniania: należy wpisać ilość ludzi, którą chce się zwolnić i kliknąć czerwoną strzałkę "Zwolnij". Ludzi ci na powrót staną się bezrobotnymi.

Jakie księstwa wystawiają w czasie wojny wojsko

Wojsko werbują księstwa mające pełnić funkcję obrońcy lub atakera. Każda rasa posiada inne właściwości poszczególnych jednostek wojskowych, złodziei, magów, dlatego na daną funkcję wybierane są zwykle te same rasy (np. atakerami często będą Gobliny i Ożywieńcy, a obrońcami Krasnoludy albo Olbrzymy).

Niektóre rasy są na tyle uniwersalne, że mogą przyjmować więcej funkcji - a nieraz w celu zaskoczenia przeciwnika daje się niektórym, mniej wydajnym w danej dziedzinie rasom role, których normalnie nie przyjmują. Czasami mag lub złodziej werbuje trochę wojska tuż przed wojną. Ma to na celu oszukanie przeciwnika i zależy od objętej taktyki.

O tym, które księstwo zatrudni wojsko (i w jakiej ilości), decyduje GDW.

Jednostki wojskowe

Budowle i konstrukcje wojskowe

Żołd

Armia pobiera żołd w wysokości:

żołd = (siła ataku jednostki + siła obrony jednostki)/10*płaca

Jednostki elitarne pierwszego stopnia (Elita 1) i złodzieje nie pobierają żołdu.


Awansowanie wojsk

Awansowanie wojska przebiega stopniowo, od Elity 0 do Elity 1 i od Elity 1 do Elity 2. Nie można awansować z Elity 0 bezpośrednio do Elity 2 (można jedynie zwolnić e0 i zatrudnić jako niewyszkoloną e2).

O awansowaniu wojsk decyduje się w menu Wojsko, zaznaczając lub nie kwadracik "Szkolić żołnierzy" (awansuje e0 do e1) oraz "Szkolić elitę" (awansuje e1 do e2).

Ilość awansującego wojska jest pokazana w procentach w nawiasie i zależy od budynków specjalnych: Ołtarz inicjacji, Akademia wojskowa, Koszary oraz odkrycia Treningu w Nauce.

Przegląd elitarnych jednostek(podstawowe wartości)

Rasa Jednostka Atak Obrona Koszt w złocie Koszt w broni
Ludzie Giermkowie 3 3 - 20
Rycerze 9 8 - 150
Elfy Zjawy Leśne 4 4 - 20
Leśna gwardia 9 11 - 180
Niziołki Wściekły tłum 2 4 - 20
Kosynierzy 5 9 - 100
Krasnoludy Rozłupywacze 4 4 - 30
Żelazobrodzi 9 9 - 160
Dżiny Bro'Var 2 4 - 20
Dżin'Beam 6 8 - 130
Gobliny Warrrczący woje 4 3 - 20
Rogate hełmy 11 6 - 140
Ożywieńcy Szkielety 5 0 800 -
Ponurzy żniwiarze 9 4 - 60
Br-Ougowie Kro-Draag 2 2 - 10
Ter-Aark 5 6 - 100
Olbrzymy B!Largh 5 5 - 40
O!grr 14 11 - 230
Gnomy Straż Nocna 1 5 - 35
Saperzy 8 7 - 140
Plemiona Feniksa Wybrańcy 4 2 700 -
Miecze Popiołów 10 6 - 110
Enty Pasterze 5 5 3000 -
Miażdżyciele 5 13 - 140
Orkowie Parszywa Kompania 4 3 - 20
Łupieżcy 11 11 - 220
Mroczne Elfy Szermierze 3 3 - 20
Ostrza mroku 8 7 - 130
Meduzy Forkiady 5 4 - 30
- - - - -
Osobiste