Wojna

Z Dracopedia

Wojna to najważniejszy aspekt gry RedDragon. Podczas wojny koalicje, które ją toczą, zdobywają powierzchnię (akry, czyli ziemię, glebę). Walka polega na wysyłaniu akcji wojskowych, akcji złodziejskich, oraz magii przez koalicje na siebie nawzajem.

Należy pamiętać, że wojnę najlepiej toczyć z koalicjami o podobnej mocy (wystarczy wejść w Statystyki z głównego menu, żeby zobaczyć listę koalicji od 1, najmocniejszej koalicji na serwerze, do ostatniej - najsłabszej). Jeśli wybierzemy przeciwnika za silnego, możemy się liczyć z szybką porażką, natomiast jeśli za słabego - możemy zepsuć komuś przyjemność gry. Zasady fair play są nadrzędnymi zasadami gry RedDragon.

Spis treści

Cel wojny

Celem wojny jest zdobycie jak największej ilości ziemi (akrów) przeciwnika. Można je zdobyć tylko i wyłącznie przy użyciu wojska. Są jeszcze dwie siły, które utrudniają grę podczas wojny: jest to magia i są to złodzieje. Codzienny ostrzał magią i dodatkowe, dobrze skoordynowane i dobrane Akcje złodziejskie mogą na tyle skutecznie utrudnić 'klikanie' (grę), że odbudowanie go do stanu z poprzedniego przeliczenia będzie niemożliwe - przez co wysłanie skutecznego ataku militarnego będzie dużo prostsze.

Co przed wojną?

Wojnę poprzedzają wcześniejsze ustalenia między koalicjami jak ma ona przebiegać - są to negocjacje warunków wojny. Większość graczy preferuje grę bez dobijania generałów - akcji złodziejskiej, która powoduje śmierć ranionego wcześniej generała. Graczom gry RedDragon nie jest obcy kodeks honorowy, dlatego warunki, które koalicje ustaliły między sobą są niemal zawsze w pełni respektowane, a gdy tak nie jest - na forum wewnętrznym gry można znaleźć wiele chętnych osób do pomocy.

Deklaracja wojenna

Bardzo często gracze ogłaszają na forum Deklaracji ustalone warunki wojny, by dostać oficjalne potwierdzenie od przeciwnika i mieć podstawę do roszczeń w przypadku złamania warunków.

Wypowiedzenie wojny

Żeby wywołać wojnę, Imperator lub Głównodowodzący Sił Koalicji (w skrócie: GD) musi wejść w zakładkę Imperator z głównego menu, a następnie z górnych zakładek wybrać tą o nazwie Polityka. Pojawi się panel umożliwiający wypowiedzenie wojny. Po wypowiedzeniu wojny przez inną koalicję, Imperator dostaje na pocztę informację o tym, że została wypowiedziana wojna jego koalicji.

Limity i ograniczenia

Wojnę można wypowiedzieć do godziny 20.00. Jeżeli wojna została nam wypowiedziana, możemy odwzajemnić deklarację do godziny 22.00.

Limit ziemi, którą można zdobyć na wojnie od przeciwnika, wynosi 33% dla koalicji zwykłych. Cel za mały/cel za duży pojawia się przy dwukrotnej różnicy w powierzchni. Dla koalicji z Parasolem pojawiają się przy różnicy w powierzchni wynoszącej półtora raza.

Cel za mały liczony jest od powierzchni koalicji.

Pakty

Żeby uchronić się przed niedogodnościami magii i złodziei, można ustanowić między księstwami pakty. Pakty dają księstwom wzajemną obronę wojskową, magiczną, lub złodziejską, w zależności od rodzaju paktu. Dlatego nie wszystkie księstwa nie muszą mieć zatrudnionych złodziei - wystarczy, że inne księstwo ma ich dużo i połączy się te księstwa paktem złodziejskim - część |obrony złodziejskiej księstwa ze złodziejami przejdzie na księstwo bronione złodziejsko.

Zasadzka

W świecie Czerwonego Smoka stosowane są czasem zasadzki. Gracze mają różne powody ich stosowania - są to czasem kary za 'zbyt długi sim' (czyli za zbyt długi okres bez wojny) lub za... darmo. Przez większość osób grających w RedDragona jest to czyn haniebny i bezzasadny, który należy ukarać - wtedy w ramach kary sami stosują zasadzkę. Najbardziej źle widzianą rzeczą jest zasadzenie się na koalicję, która jest mniejsza od nas samych. Jest tylko jedna sytuacja, w której zasadzka jest w pełni uzasadniana i nawet koalicje uważające się za najbardziej honorowe stosują ten zabieg. Jest to pomoc sojusznicza - po której często rozwija się multiwojna.

Zasadzka wyrównująca

Jeżeli multiwojna nas nie interesuje, tylko walczyć jeden na jednego, a w pobliżu nie ma żadnego odpowiedniego przeciwnika, możemy w ten sposób zaatakować kogoś większego wyrównując szanse. Działa ona na nieco innych zasadach niż zwykła zasadzka.

Podstawowe pojęcia
EraKoalicjaKontoKsięstwoPrzeliczenieSimTuraWojna
Osobiste