Sh`

Z Dracopedia

(Przekierowano z Sh')

ne2.gif

Ta rasa jest aktualnie niedostępna w grze!
Możliwe, że w przyszłości powróci
Jeżeli jesteś zainteresowany jej powrotem śledź ogłoszenia i zmiany dotyczące RD.

Opis rasy

rasySh.jpg

Mówi się, że Sh` to pradawna rasa, jedyna poza smokami, która ocalała z czasów, zanim świat rozpadł się na wyspy Cienia. Wiadomo, że mają gadzie korzenie, ale praktycznie nie są widywani pod swoją własną formą. W tamtych czasach przybierali absolutnie dowolne kształty, co w prosty sposób doprowadziło do świetności ich cywilizacji. Jednak wraz ze zniknięciem Księżyca, w miarę ekspansji Cienia ich moc słabła, aż wreszcie przez wieki nie było o nich nic słychać. Dziś księżyc znów wędruje po nocnym niebie. Płynąca z niego moc ożywiła witalność starożytnej rasy, a jej przedstawiciele postanowili ujawnić się - wyjść na księżycowe światło.


Słowo Sh` ma pochodzić z ich własnego języka, wężowego, syczącego, nie wiadomo jednak, co znaczy. Albo w złośliwej wersji Sh`, ma być jedyną zgłoską, jaką są w stanie wymówić w swojej własnej jaszczurzej postaci, za pomocą rozdwojonego języka. I dlatego nauczyli się zmieniać kształty, by móc używać mowy, komunikować się, stanowić społeczność, tworzyć cywilizację. A sami w stosunku do siebie używają tej nazwy, bo ma im przypominać, co ich czeka, jeżeli porzucą raz obraną drogę mimikry.


Ta złośliwa historyjka nie odpowiada jednak na wiele pytań - na przykład, co działo się z Sh` przez te wieki? Gdzie byli? Zwolennicy teorii spiskowych teorii twierdzą, że by przetrwać, resztką sił dokonali magicznej transformacji i przemienili każdego spośród siebie, przybierając postać jednej z nowych, młodszych ras. Że wiele razy w historii to właśnie Sh` dokonywali przełomów w nauce i magii, dzięki swej dawnej wiedzy przyspieszając rozwój znanego świata. I że to oni dzięki badaniom liczonym w erach, zdołali odnaleźć księżyc. Ba, że wielu z nich usadowiło się pod przybranymi formami na w wielu miejscach na szczytach władzy i wcale nie myślą się stamtąd wynosić.


Co z tego jest prawdą? Nie wiadomo - i pewnie nigdy się nie dowiemy. Wiadomo jednak na pewno, że mimo iż obecna moc Sh` jest namiastką tej z dawnych dziejów, to i tak pozwala im zmieniać kształty, przybierając formy każdej z jedenastu pozostałych ras. I tą metodą, sprytnie wykorzystując ich mocne strony i unikając słabości zamierzają wywalczyć swoje miejsce w brutalnym świecie RedDragona.

Cechy wyróżniające

Cechy własne (nadrzędne dla cech obranej rasy):

Poza tym Sh` korzystają z wszystkich cech rasy, w którą się zmieniły.

Mechanika przemian

Ludzie na księstwie zmieniają kształt w nową rasę, zachowując dotychczasowe funkcje. Jeżeli nie mogą pełnić nowej funkcji (złodzieje u olbrzymów, E0 u ożywieńców) są zwalniani do bezrobotnych. Nic poza tym nie dokonuje magicznej przemiany. Budynki, budynki specjalne, nauka zostają jak były, choć będą wykorzystywane w sposób właściwy dla nowej rasy, koszty będą właściwie dla nowej rasy. Budulec, zapasy zostają jak były.

Machiny wojenne pozostają machinami. Moździerze, kula ognia, drakolicze nie pojawiają się znikąd. Jeżeli przejście nastąpiło na niekompatybilne maszyny, te posiadane odstawiane są na boku. Można do nich wrócić, jeżeli zmieni się rasę z powrotem, tymczasem ulegają niszczeniu tak jak maszyny bez obsługi.

Zablokowane jest klikanie tur, jeżeli są posłani złodzieje, wojsko lub maszyny. Pozwoli kliknąć co najwyżej jeżeli będzie atak bez maszyn o sile < 300, czyli np. generał ze smokiem.

Po zmianie rasy na inną, z zdolności Kościeja działa tylko zakaz wchodzenia do labiryntu (może zginąć, może być ranny, nie daje drakoliczy).

Sh' nie potrafi się zmienić w Sh'Enty, Sh'Meduzy, Sh'Orki,Sh'Mroczne Elfy

Dostępność rasy

W XXVII erze Sh', jako pierwsze przeszły z puli ras płatnych do bezpłatnych. Zdarzyło się to pierwszy raz w historii RD i dotarliśmy w ten sposób do pełnego wdrożenia sytemu rotacji ras.

Wybierając Sh`, będziecie Sh`rasą która była przed wybraniem Sh'.



Rasy w Red Dragonie

Br-OugowieDżinyElfyEntyGnomyGoblinyKrasnoludyLudzieMeduzyMroczne ElfyNiziołkiOlbrzymyOrkowieOżywieńcyPlemiona Feniksa


Osobiste