Rozpiska magiczna

Z Dracopedia

Rozpiska magiczna to spis czarów jakie danego dnia będą posyłane na koalicję przeciwnika.

GDM (Głównodowodzący magią) dzieli guby przeciwnika na grupy. Najprostszy podział to taki na trzy grupy:

  • guby będące magami (posiadają największą obronę magiczną) przez którą stosunkowo najtrudniej się przebić,
  • guby nie będące magami, ale posiadające obronę magiczną dzięki paktom magicznym z magami (często są to guby wojskowe, stojące na defie, czyli broniące wojskowo koalicji),
  • guby nie będące magami i nie posiadające obrony magicznej z paktów.

Następnie Arcymag (inna nazwa GDM) oblicza szansę wejścia czaru przy różnej obronie magicznej i na tej podstawie oblicza ilość czarów, jaką należy posłać, by uzyskać pożądany efekt.

Kolejny krok przy tworzeniu rozpiski magicznej to umiejętne podzielenie czarów pomiędzy księstwa w koalicji pełniące rolę magów - liczy się tutaj między innymi uwzględnienie bonusów rasowych (np. Dżiny czy Ożywieńcy posiadają dodatkowe bonusy do magii niszczącej) czy umiejętność oszacowania możliwości ekonomicznych guba (jeśli danego dnia księstwo otrzymało dużo ataków, magii, ma zniszczonych wiele budynków specjalnych to logicznym wydaje się, że trudno będzie mu rzucić dużo drogich czarów).

Gotowa rozpiska magiczna zawiera najczęściej nazwę guba, który czaruje i listę czarów - z podanymi falami, w jakich mają być posłane i z podanymi celami, na które gub ma je rzucić - oraz koszt rozpiski i ilość tur w jaką należy poczarować.

Najtrudniejszym elementem rozpiski magicznej jest przełamanie, potocznie określane jako break. W skrócie jest to posłanie zestawu czarów w silnie bronione magicznie księstwa przeciwnika, tak by obniżyć ich obronę magiczną, co umożliwi dalsze przebijanie się przez obronę koalicji. Istotne przy przełamaniu jest też kto będzie rzucał te czary - najlepiej oczywiście wybrać guba dysponującego największym atakiem magicznym - czyli księstwo największe, posiadające największe bonusy rasowe do magów i bonusy od generałów magów (często jest to dżin).

Do czarów obniżających obronę magiczną przeciwnika zaliczamy takie czary jak:

W rozpisce magicznej uwzględnia się również białą magię na własną koalicję, która ułatwia odbudowę, zwłaszcza w kilku pierwszych turach.

Zobacz też

Osobiste