Dyskusja użytkownika:Shavix

Z Dracopedia

Spis treści

Pierwsze kroki w RD

Obstawiam, że założyłeś/aś już księstwo i nie za bardzo wiesz o co chodzi w świecie czerwonego smoka, więc pozwól, że po krótce Ci to wytłumaczę i pomogę postawić pierwsze kroki. A więc zacznijmy od podstaw.

Księstwo

W pierwszej kolejności wybieramy rasa, którą chcemy grać. Wybór powinien opierać się na podstawie, na jakiej pozycji chcemy brać udział, możesz być Magiem który rzuca magię na inne królestwa. Złodziejem, sabotującym koalicję wroga, który wprowadza chaos poprzez buntowaniu mieszkańców jak i mordowaniu magów, smoków lub generałów. I ostatnia z możliwych pozycji Wojownik, który swoimi wojskami broni swych towarzyszy, lub atakuje ziemie wrogo w celu zdobycia ziemi dla swojej koalicji. Są też rasy uniwersalne, które nadają się do gry na każdej płaszczyźnie. Jedną z nich jest rasa Ludzi, która jest łatwa w prowadzeniu i przyjazna dla młodego i mało doświadczonego gracza, nie mniej starsi gracze też chętnie po nich sięgają ze względu na ich uniwersalność. (Dla każdego gracza, przewidywane jest jedno darmowe księstwo, wyjątkami są księstwa Imperatorskie w koalicji posiadającej minimum czterech członków, oraz księstwo w koalicji Szkoła Gry, w której pod czujnym okiem nauczycieli możemy się sporo nauczyć korzystając z różnych scenariuszy stanu księstwa.)

Koalicja

Poszukajmy koalicji w której szeregach będziemy mogli poznać tę grę z jeszcze lepszej strony, możemy założyć własną i grać w pojedynkę niczym samotny wilk, lub poszukać chętnych do wspólnej zabawy.

Rozbudowa początkowa

Jedno z pierwszych wyzwań z jakim będziemy musieli się zmierzyć w całej tej zabawie. Rozbudowa początkowa to nic innego jak przygotowanie naszego królestwa do wojny.


Stolica (menu) - Tutaj widzimy wszystkie zmiany, zachodzące między turami . A mianowicie, ilość ludzi zamieszkujących księstwo, ilość posiadanej ziemi, czy ilość zapasów.

Zatrudnienie (menu) – Tutaj możemy zatrudniać ludzi do produkowania:

-Złota - Alchemicy oraz Kupcy (Do produkcji złota przez kupców wymagany są pakty kupieckie, które są zawierane automatycznie (menu)]], jedyny spadek wydajności kupców może nastąpić w czasie wojny, kiedy pakty kupieckie są wymienione na paty Magiczne, Złodziejskie i Wojskowe). -Jedzenia – Chłopi

-Kamienia – Kamieniarze

-Broni – Płatnerze

-Many – Druidzi

-Budulec (punkty zabudowy potocznie zwane PZ) – Murarze - Do produkcji budulca wymagany jest kamień, który możemy zakupić, lub wyprodukować.

Budowa (menu) – Tutaj zabudowujemy wolne akry, w okresie pokojowym proponowana liczba domków to 55% w zależności od rasy (br-oug około 30%), warsztaty w zależności co chcemy produkować. Cechy, mamy rodzaje cech, każdy warsztat przynależy do jednego rodzaju.

Wojsko (menu) – Tutaj zatrudniamy Magów, Wojsko, i Złodziei. Jednak poczekajmy z tym, aż ukończymy rozbudowę.

Generałowie – Tu mamy wgląd do naszej generalizacji. Generałów dobiera się w zależności od zajmowanej pozycji w Koalicji.

Opcje (menu) – Tutaj możemy wpisać nazwę władcy księstwa widoczną na forum wewnętrznym, lub jeszcze ważniejsze ustawić automatyczne dokupowanie/sprzedawanie surowców.


Rozbudowa początkowa, wstępnie wygląda na stopniowym dokupowaniu ziemi, oraz jej zabudowania. Czyli, na starcie dostajemy 15 000 akrów. Wchodzimy w zakładkę opcje, zaznaczamy auto dokupowanie surowców, najważniejsze z nich to kamień i jedzenie, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania, naszego księstw. Jeżeli tego nie zrobimy, nasi murarze mogą nie mieć z czego produkować budulca, a ludzie mogą zacząć umierać z głodu. Chyba że, sami zajmiemy się produkcją tych surowców.

Zaczynamy stawiać nasze pierwsze budynki specjalne, i powinien nim być ratusz, następnie kierujemy się kolejno w stronę budynków z oznaczeniem Zaludnienie. Po drodze stawiając wszystkie inne Spece*.

Zatrudnienie: – Kupców, kiedyś liczbę kupców trzeba było wyliczyć ręcznie. Dziś zostało to ułatwione ponieważ, mamy określone limity na ilość kupców oraz ich warsztaty, dokupując ziemi wzrasta nam limit na kupców. - Naukowcy jak i szkoły pomagają w szkoleniu nowicjuszy w zawodach, tyle że w przeciwieństwie do szkół. Naukowcy pomagają nam w odkrywaniu różnych bonusów. Jednak aby nasi naukowcy mogli zacząć dla nas skutecznie pracować wymagany jest budynek specjalny Klub Odkrywców.

Sposób rozgrywki

Tura

Przeliczenie

RedDragon jest grą turową, minimalna ilość tur to 15 po postawieniu dwóch budynków specjalnych zachodnia wieża czas i wschodnia wieża czasu dodają nam po 1 turze na dzień. Czyli z 15 mamy 17. Dodatkowo tury możemy kumulować i odkładać aż nazbiera się 49 tur.Jest to maksymalna wartość. Dla goblinów wynosi 61. Podczas rozbudowy początkowej może nam się zdarzyć iż uzbieramy ich znacznie więcej. W pierwszym dniu dostajemy aż 29 tur po dostawieniu wież mamy 31, dodatkowo za dokupowanie ziemi dostajemy 40 tur na zagospodarowanie jej i przyśpieszenie rozbudowy. Ponadto, nasi naukowcy mogą odkryć , podstawową z nich jest Zakrzywienie czasu , które dodaje 10 tur, jeżeli odkryte w wieku do 6 dni włącznie. Kolejne jest Załamanie czasu, które dodaje 2x dzienny limit tur i nie może być odkrywane na wojnie, możemy je stawiać w dowolnym dniu ery, jednak z reguły jego wykorzystanie najczęściej w przerwach między wojennych, w celu szybszej odbudowy. Więc nie marnujmy go od razu.

  • Spec – Potocznie budynek specjalny

Pozdrawiam Shavix vel Cris.DMC

Osobiste