Poradnik przy tworzeniu składu rasowego koalicji

Z Dracopedia

motyka.gif

Ten artykuł jest jeszcze w budowie!
Może być niekompletny lub zawierać błędy.
Jeżeli możesz to pomóż w jego uzupełnieniu czy poprawieniu.

news.gif

Ten artykuł jest poradnikiem!
Poradnik nie musi być ściśle encyklopedyczny, może zawierać uproszczenia, przyjęte zwyczajowo rozwiązania, elementy punktu widzenia oraz stylu gry osoby lub osób go piszących.
Bo od kogo się uczyć jak nie od najlepszych dowódców RedDragona?


Podstawowym krokiem przy tworzeniu składu rasowego koalicji jest szczegółowe zapoznanie się z wszystkimi rasami dostępnymi w grze.


UWAGA niektóre rasy są płatne, niektóre mogą być aktualnie niedostępne ma to związek z Nową Polityką Ras, przeczytaj więcej: Nowa polityka ras


Kolejnym krokiem jest segregacja ras, ze względu na pełnione przez nie funkcję. W świecie RD mamy zarówno rasy specjalizujące się w danej dziedzinie walki (np. Olbrzym jako wojskowy lub Dżin jako mag jak również rasy uniwersalne (np. Br-oug czy Ludzik).

Podstawowy podział Ras ze względu na pełnione funkcję:

  1. Magowie
  2. Złodzieje
  3. Wojskowi:



Wracając do segregacji ras ze względu na pełnione funkcję możemy dokonać następującej klasyfikacji:

Magowie Złodzieje Wojskowi
Obrońcy złodziejscy Atakerzy złodziejscy Obrońcy wojskowi Atakerzy wojskowi
Dżiny Ludzie Niziołki Krasnoludy Olbrzymy
Br-ougi Br-ougi Ludzie Elfy Gobliny
Elfy Gnomy Robaki Olbrzymy Orkowie
Meduzy Niziołki Gnomy Orkowie Ożywieńcy
Mroczne Elfy Mroczne Elfy Plemiona Feniksa Gnomy Br-ougi
Ożywieńcy Niziołki Ludzie
Gnomy Br-ougi Gnomy
Ludzie Krasnoludy
Elfy


Oczywiście powyżej przedstawiona klasyfikacja ma tylko i wyłącznie charakter umowny i nie wyklucza innego podziału. Przykładowo Krasnolud może być złodziejem, jednak z perspektywy innych ras wypada na tej pozycji fatalnie.



Skład rasowy a generalicja:

Kolejnym krokiem jest zaplanowanie o jaką rasówkę nam chodzi? Czy ma być to uniwersalne zastawienie, które co prawda w poszczególnych dziedzinach nie będzie najmocniejsze, jednakże pozwala na rotację funkcji księstw na wojnie, jak również wprowadza efekt zaskoczenia, czy jednak decydujemy się na rasy wyspecjalizowane w swojej dziedzinie uzyskując maksymalne siłę w tych dziedzinach tracąc jednocześnie na zaskoczeniu przeciwnika pełnionymi funkcjami?

Oczywiście uwzględniając skład rasowy nie możemy zapomnieć o generalicji na poszczególnych księstwach, jako, że w praktyce głównie generalicja decyduje w większej mierze o roli pełnionej przez danego księstwa.

Przeczytaj więcej w artykule poświęconym doborze generalicji: Generalicja dla początkujących


Przykładowo decydujemy się na koalicję uniwersalną:

Teoretycznie każde niemal księstwo może pełnić jaką tylko zechcemy funkcję. Jednak trzeba założyć jaka ma być generalicja.


Jeśli ustawimy:


Uzyskujemy potencjalnie:


Jest to pewien przykład, ma ilustrować podział na rolę poszczególnych księstw jak również fakt, że przed wojną przeciwnik będzie miał nie lada problem z rozszyfrowaniem pełnionych przez nasze księstwa role na wojnie.



Podając drugi przykład, skrajny do pierwszego:


Mamy:

Teoretycznie mamy bardzo silną rasówkę, bez wad ani kulejącej nogi, jednak czegoś brakuje, czego? Efektu zaskoczenia! Jest on niezmiernie ważny, przeciwnik widząc taką rasówkę ma jak na dłoni naszą koalicję, dokładnie widząc co dane księstwo będzie robiło, przez co, mimo, że mamy bardzo silną rasówkę, w efekcie jesteśmy na minus w stosunku do naszego przeciwnika.

Zaleca się zatem wyważenie składu rasowego. Warto mieć kilka księstw wyspecjalizowanych w swojej koalicji, jak również kilka księstw uniwersalnych. Zaletą takiej rasówki jest fakt, że księstwa wyspecjalizowane utrzymują nam dużą siłę w swojej dziedzinie a księstwa uniwersalne dodają efekt zaskoczenia swoją rolą na wojnie, jak również możliwość zmiany roli na wojnie.



Dla przykładu rasówka wypośrodkowana:


Dzięki temu mamy potencjalnie:

Teraz warto zwrócić uwagę na fakt, że Gnomy, Br-Ougowie, i Ludzie, to rasy uniwersalne. W tym zestawieniu to 5 księstw, czyli prawie połowa koalicji stanowi dla przeciwnika zagadkę, jaką funkcję będą pełnić. Oczywiście inne rasy też mogą zaskoczyć, niziołek może być obrońcą nie tylko złodziejem, olbrzym może zarówno bronić jak i atakować itp.. , ale te 3 rasy (Ludzie, Gnomy i Br-Ougowie) są powszechnie uważane za uniwersalne jako, że na każdej pozycji sprawują się co najmniej dobrze.

Oryginalny tekst z FORUM RD (Poprawiony do koalicji 13 gubowej)

Rasówka i tłumaczanie by Klosiu

Dlaczego taki zestaw jest najlepszy?

-Nie duża ilość ras, łatwe w kliku rasy, siła destrukcji i możliwości defensywne, to wszystko sprawia, że łatwiej ustawić koalicję na wojnę i stosować różnorakie strategie.

-Zrównoważony balans pomiędzy atakiem/obroną i magią/złodziejami.

-Żywotność ras.

-Brak słabych punktów, nawet z niezbyt dobrymi klikaczami można sporo ugrać.


Potencjał wojenny:

  • Wojsko ofensywne: Potencjalnych atakerów mamy 8 czyli: 2xgob 2xożywek 2xrobal 2xfeniks. Są to bardzo mocni wojacy, najlepsi w swoim fachu. Dlaczego? Ponieważ mogą przez całą wojnę utrzymywać solidną siłę ataku i wykazują sporą odporność na zniszczenia. Dodatkowo mamy krasnoludy które przy [[1]] również dodają nam cennej siły. Ba! rasy te mają inne rewelacyjne zastosowania. Goblin jak za duży urośnie to nie jest problemem, znakomita obrona z pospolitego, mniejsze zniszczenia, większa ilość tur, czynią z niego silną zaporę przed wrogimi złodziejami oraz atakami wojskowymi. Ożywieńcy z kolei wystawiają darmowy atak i analogiczne do goblina, jak za duży urośnie to zawsze może przejąć rolę brejkera już nawet nie wspomnę jak fantastycznie się takiego ożywka paktuje, bajka. Robal nie tylko wystawia solidny atak wojskowy ale jest też świetnym magiem i najlepszą zaporą przeciwko wrogim złodziejom. jest też możliwość zabudowania go wieżami co czyni go trudnym do wywiezienia. I oczywiście feniksy, niesamowita siła destrukcji ale nie tylko! Ta rasa oszczędza nam paktów wojskowym bo po części sama się broni za murem wież. Dochodzą do tego wybrańcy, kula ognia oraz cała gama świetnych akcji złodziejskich, zawsze warto mieć plemiona pod swoją komendą.


  • Wojsko defensywne: Potencjalnych obrońców mamy 6 czyli: 2xkrasnoludy 2xgnomy 2xbr-ougi. Z pozoru może się wydawać, że jest to bardzo mało! Nic bardziej mylnego. Siła tej rasówki nie leży w klasycznych rolach ale w umiejętnościach drugorzędnych. Takich jak: potężne pospolite goblina, możliwość zabudowania wieżami feniksa, robaka oraz częściowo ożywieńca, mocniejsze upadłe legiony tych ostatnich, oraz świetnej wytrzymałości na zniszczenia. Należny również wspomnieć o dżinie który w ramach zaskoczenia jest wyśmienitym obrońcą. Dzięki wyszkolonym wieloma brejkami magami, może z paktami wybronić większość czarów wroga a po udanej obronie przejść na role maga. Zniszczenie krasnoluda nie jest możliwe po 2 wojnie wiec nawet jak nam wywiozą małych przyjaciół to nie staniemy się glebodajką ponieważ wszystkie rasy posiadają solidną własną obronę mało tego mamy gnomy które rozdają po 4 wojskowe, oraz w razie potrzeby robaki.


  • Magia: Potencjalnych magów mamy 7 czyli: 1xdzin 2xożywieńcy 2xbr-ougi 2xgnomy. Uważam, że jest to najlepsza kombinacja magów. Dlaczego? A no dlatego, że mamy bardzo silną magię idealną do brejków, oraz siła destrukcji tych magów jest znacznie większa niż w klasycznej kombinacji magów bez dżinów i ożywieńców. I znowu wychodzi idealne połączenie tej rasówki bo oprócz siły mamy też świetny sim do rzucania spamu czyli robaki oraz gnomy które dodatkowo mogą wspierać magiczny front czarami z simu czy pół-simu.


  • Złodzieje defensywa/ofensywa: Potencjalnych złodziejaszków mamy 9 czyli: 2xgnomy 2xbr-ougi 2xplemiona feniksa 2xgobliny 1xdzin. I znowu uważam, że jest to możliwie najlepsza kombinacja złodziejskiego fachu. Posiadamy dużą siłę przebicia dzięki gnomom oraz feniksom, mamy znakomitą obroną przed czystkami dzięki licznym robakom, nasi złodzieje mogą pełnić różne role co czyni je trudnymi do przewidzenia, świetnie radzimy sobie z siłowymi akcjami dzięki bonusowi do burzenia od gnomów oraz dzikich rajdów feniksów. Czystka wyprowadzona takim składem nie powinna stanowić żadnego problemu.


  • Sugerowany skład Generałów naszej armii:



1xDżiny 3xMag 1xZłodziej 1xProfesor 1xNaukowiec 1xObrońca

2xBr-Ougowie 3xMag 1xZłodziej 1xProfesor 1xNaukowiec 1xObrońca

2xOżywieńcy 3xMag 1xProfesor 2xNaukowiec 1xObrońca

2xGnomy 2xMag 2xZłodziej 1xProfesor 1xNaukowiec 1xObrońca

2xKrasnoludy 1xZłodziej 1xProfesor 1xNaukowiec 1xObrońca 3xStrateg

2xGobliny 1xZłodziej 1xKupiec 1xProfesor 1xNaukowiec 1xObrońca 2xStrateg

2xPlemiona Feniksa: 3xZłodziej 1xProfesor 1xNaukowiec 1xObrońca 1xStrateg


Dlaczego 2xNaukowców na ożywieńcu? By wzmocnić sim, siłę oraz zwiększyć odporność na siłowe ranienia, co przyda się przy brejkach. Dodatkowy strateg czy złodziej jest zbędny.

Dlaczego 1xZłodziej na Krasnoludzie? Ponieważ więcej jak jedna sztuka to fanaberia. Kompletnie się nie opłaca, jeden spokojnie wystarcza.

Oryginalny tekst z FORUM RD - poprawione niektóre nazwy ras itp.

Osobiste