Plan wojny

Z Dracopedia

news.gif

Ten artykuł jest poradnikiem!
Poradnik nie musi być ściśle encyklopedyczny, może zawierać uproszczenia, przyjęte zwyczajowo rozwiązania, elementy punktu widzenia oraz stylu gry osoby lub osób go piszących.
Bo od kogo się uczyć jak nie od najlepszych dowódców RedDragona?


Spis treści

Plan wojny

Poniższe porady mają na celu dogłębne poznanie tajników przygotowań wojennych dla młodych, żądnych krwi Imperatorów oraz ich pomocników GD'ków, których na w świecie Czerwonego Smoka z każdym dniem przybywa oraz zwykłych graczy pragnących poznać żmudną pracę, jaką wykonuje ich dowództwo przed każdą z wojen, aby je wygrać.

Postaram się jakoś ruszyć temat i rozpisać, na ile potrafię, podstawy przygotowania koalicji do wojny i ważniejsze informację w przygotowywaniu Planu Wojennego.

Szukanie/znalezienie przeciwnika

Bardzo ważne jest, aby co najmniej 2-3 dni przed startem wojny znaleźć przeciwnika, dlaczego? koalicję trzeba odpowiednio przygotować, zebrać odpowiednią ilość zapasów , smoków, turek itp. Ponadto trzeba dać wcześniej rozkazy z podziałem na role, tak, aby na wojnę wszystkie księstwa w 100% się przygotowały. Dodatkowo ma się czas aby przygotować taktykę i rozpracowanie przeciwnika.

Analiza przeciwnika

Jest wiele sposobów, zapewne najlepsi GD nie zdradzą swoich metod, jest to oczywiste, gdyż pracowali na nie wiele er, ja nie zaliczam się do nich, jednak również wszystkich metod nie zdradzę. Podam natomiast te najbardziej oczywiste i na początek w zupełności powinno wystarczyć:

Przegląd składu rasowego przeciwnika

Proste, siadamy i analizujemy skład rasowy przeciwnika, jaki ma potencjał magiczny, wojskowy i złodziejski gdzie ma w rasówce mocne, a gdzie słabe punkty, gdzie my możemy go zaskoczyć, gdzie on, wydawać by się mogło, może w nas uderzyć.

Analiza poprzednich wojen przeciwnika

Zdecydowana większość koalicji walczących na serwerze zakłada topic wojenny w dziale Magią, Mieczem i Wytrychem [MMiW], należy odszukać tematy z udziałem naszego przeciwnika i szukać, szukać i jeszcze raz szukać. Co szukać? Wszystkiego, co może się przydać, po pierwsze z reguły wklejane są raporty (dawniej GT obecnie DNA) z wojny, nie szczegółowe, ale zawsze coś, ponadto, zawsze któryś z graczy może coś przypadkiem, nieświadomie zdradzić, np. na którym księstwie przeciwnik ma magów, gdzie ma mocnego obrońcę, na których gubach są słabi klikacze.

Analiza RD Stats

Nic dodać, nic ująć, wystarczy wejść na stronę RD-Stats, wpisać nazwę naszego przeciwnika i dokładnie się przyglądać/analizować.

Przegląd własnych możliwości i plan wojny

Tu się zaczyna już cała filozofia i pomysłowość dobrego GD. Musimy dokładnie przeanalizować możliwości naszej rasówki, w jaki sposób zaskoczyć przeciwnika, jak zagrać, ile magów postawić, ilu złodziei, wojaków? W której dziedzinie możemy zyskać przewagę od początku itp. Mając rozeznania w możliwościach przeciwnika (pkt. 1 i 2) jesteśmy w stanie dokładniej wszystko zaplanować.

Rozkazy na wojnę i podział na role

Mając już plan musimy odpowiednio przygotować guby podając im jaką będą pełnić rolę na wojnie. Niepisaną zasadą jest zrobienie tzw. ordów na Forum Koalicyjnym (głównym) w postaci posta, jeden, schludny, przejrzysty, czytelny, nie zostawiający wątpliwości co dokładnie poszczególni gracze mają robić, aby później nie było nieporozumień. Rozkazy robimy co najmniej 2 dni przed wojną, aby wszyscy bez obciążeń zdążyli się przygotować, odpowiednio ustawić zabudowę księstwa, zebrać zapasy.

Dzień przed wojną

Zaczynają się wystawki księstw. Po co już dzień wcześniej? Np. magowie jeśli wystawią się dzień przed wojną, czyli w ostatniej turze będą full wystawieni na magów i 0% nowicjuszy, to w dniu wojny mogą już od pierwszej tury zacząć rzucać czary, dzięki temu są co najmniej 5 tur do przodu, bo tyle mniej więcej zajmuje wystawienie księstwa na maga, ponadto nie musi w dniu wojny już tracić zapasów ani budulca na przebudowę księstwa. To samo tyczy się wojskowych, zwłaszcza na początku ery, gdzie ludzie mają problem z wystawieniem niektórych ras np. na 100% e2 w 17 turek. Rozkładając to na dwa dni zyskujemy bardzo dużo i komfort spokojnej wystawy. Nie można zapomnieć o paktach. Pakty wgrane w tym dniu będą działać tylko w 50%, natomiast po Przeliczeniu już z pełną siłą, czyli na wojnę wystartujemy z pełnymi paktami. To bardzo ważne, dużo ludzi o tym zapomina, przez co mają bardzo duży minus na samym starcie przez nieuwagę/niewiedzę.

Dzień wojny

Ten dzień, na który długo czekaliśmy, rzucamy magię na przeciwnika, ślemy ataki wojskowe i złodziejskie, ewentualnie wgrywamy dodatkowe pakty, jeśli chcemy mieć gdzieś połówkowe.

To oczywiście najprostszy opis, na jaki wpadłem, ma on za zadanie jedynie nakierować młodych GD , bo starzy to oczywiście to wszystko wiedzą. Samych strategii wojennych są tysiące, jeden z prostych zagrać przedstawiłem na wybranej rasówce w temacie Poradnik przy tworzeniu składu rasowego koalicji

Jeśli ktoś wyłapie jakieś błędy, nieścisłości, czegoś brakuje, poproszę o info na PM lub GyGy, edytuje aby wszystko było w jednym poście – przejrzyste.


Orginalny tekst z FORUM RD

Osobiste