Najczęściej zadawane pytania

Z Dracopedia

news.gif

Ten artykuł jest poradnikiem!
Poradnik nie musi być ściśle encyklopedyczny, może zawierać uproszczenia, przyjęte zwyczajowo rozwiązania, elementy punktu widzenia oraz stylu gry osoby lub osób go piszących.
Bo od kogo się uczyć jak nie od najlepszych dowódców RedDragona?


F.A.Q. (ang. Frequently Asked Questions) czyli najczęściej zadawane pytania. Jeśli znasz pełniejsze odpowiedzi niż te zawarte w F.A.Q to możesz uzupełnić artykuł. Na stronie mozesz szukać wybranej frazy korzystając z funkcji szukaj, naciskając skrót klawiszowy Ctrl+F.

Q: (Question) Pytanie A: (Answer) Odpowiedź

Spis treści

Płatności

  • Q: Czy jeśli posiadam już darmowe księstwo i założę jeszcze jedno dodatkowe do koalicji Szkoła Gry to muszę za nie płacić??
  • A: Zgodnie z pkt 5 ppkt 10 Regulaminu, "Księstwa znajdujące się w koalicji Nauka są księstwami dodatkowymi, nie są liczone jako 1 księstwo bezpłatne" więc nie musisz za nie płacić.

Księstwa

  • Q: Co to za numer ID w nagłówku księstwa?
  • A: W nagłówku masz wpisane 2 numery ID. Pierwszy to identyfikator twojego księstwa, natomiast drugi (między gwiazdkami) to identyfikator twojej koalicji. Ułatwisz pracę administratorom i pomocnikom podając te numery, gdy zgłaszasz jakiś problem.


  • Q: Jestem Imperatorem. Dlaczego nie mogę więc pisać na forum Imperatorskim?
  • A: Na forum Imperatorskim mogą pisać Imperatorzy i Głównodowodzący. Należy też pamiętać, że bóbr (knebel) dla jednego z koalicjantów, blokuje pisanie na forum Imperatorskim dla całej koalicji.

Sprawy techniczne

  • Q: Gdzie mogę szukać pomocy?
  • A: Jeśli masz jakikolwiek problem możesz rozwiązać go na kilka sposobów:
  • Na stronie głównej po lewej w "Pomoc:" podane są numery GG osób,które udzielają odpowiedzi na pytania.

• zaglądając do POMOCY (jest wbudowana funkcja SZUKAJ),
• przeglądając niniejsze F.A.Q.,
• przeszukując Forum (jest wbudowana funkcja Szukaj w lewym górnym rogu),
• zakładając topik o odpowiedniej treści w odpowiednim dziale,
• pisząc do moderatorów/junior administratorów/administratorów (pamiętaj jednak że jest to ostateczność i stosuj ją tylko wtedy jeśli nie znalazłaś(eś) odpowiedzi w powyższych miejscach.


  • Q: Jak skasować księstwo?
  • A: Kliknij na zakładkę POLITYKA w głównym menu po lewej, następnie na ikonę abdykacji (ta z siekierką). Musisz jeszcze podać hasło do swojego konta (użytkownika, a nie księstwa). Zastanów się dobrze, bo nie ma powrotu. Potwierdź.


  • Q: Jak mogę pomniejszyć moje litery, bo jakimś sposobem je powiększyłem, a teraz nie wiem jak to odwrócić.
  • A: Prawdopodobnie chodzi Ci o zmieniony rozmiar wyświetlanych czcionek i ponieważ nie zmieniły się na forum to pewnie używasz IE. Wówczas przełączasz to w Widok/Rozmiar tekstu. Jeśli masz mysz z kółkiem (scrollem) to przytrzymaj ctrl i pokręć kółkiem.


  • Q: Jak uruchomić pobieranie grafiki z dysku?
  • A: Pobieranie grafiki z dysku, zamiast z serwera sieciowego MUSI przyśpieszyć otwieranie stron w RD. Zawsze dysk twardy będzie szybszy niż choćby najwydajniejszy serwer na najszybszym łączu. Dodatkowo odciąża się wtedy sieć i serwer RD. Dlatego bezwzględnie należy to zrobić, jeżeli tylko nie ma ograniczeń w rodzaju `komputer w szkole`.

Uruchamianie grafiki z dysku - krok po kroku:
1. Klikamy zakładkę OPCJE -> USTAWIENIA i pobieramy plik rd.zip. (jeżeli masz problemy z pobraniem, rozpakowaniem lub zawartością tego archiwum, skorzystaj z mirroru, albo nawet archiwum samorozpakowywalnego)
2. Rozpakowywujemy go do wybranego katalogu np. D:\grafikard\
3. Zaznaczamy czekboxa "Pobierać grafikę z dysku"
4. W "Ścieżka na dysku" wpisujemy file:///d:/grafikard/ (to dla przytoczonej przeze mnie lokalizacji)
5. Klikamy Zatwierdź zmiany (to ten przycisk na samym dole)
6. Jeśli gra wygląda tak samo oznacza to, że wszystko zostało zrobione poprawnie. Jeśli widzimy, że brakuje części grafik, znaczy że musimy sprawdzić czy ścieżka do grafiki została podana poprawnie. Trzeba pamiętać, że ukośniki w ścieżce są podane na odwrót niż w ścieżkach dostępu.

Pobieranie grafiki z dysku znacznie przyspiesza wczytywanie stron w grze. Dla poprawienia organizacji koalicji można umówić się na jedną lokalizację plików tak, aby w trakcie zastępstwa nie zmieniać ścieżki z plikami na księstwach koalicjantów. Jeżeli używasz Firefox, Mozilla lub Opera, trzeba dodatkowo rozwiązać problem blokowania pobierania grafiki z dysku. Dla Firefoxa i Mozilla rozwiązania prezentujemy poniżej. Opera wymaga jeszcze rozpracowania.

Rozwiązania:

Firefox 1.0.x, Mozilla 1.7.x, i starsze
1. W pole adres dajemy about:config i zatwierdzamy.
2. Otwiera się konfiguracja z listą parametrów.
3. Przewijamy, aż znajdziemy security.checkloadURI.
4. Ustawiamy na false (choćby dwuklikiem)
5. Działa (albo po restarcie przeglądarki).

Firefox 1.5, Mozilla 1.8, i nowsze
1. Koniecznie zamykamy przeglądarkę.
2. Lokalizujemy plik user.js (ew. w nowszych wersjach Firefoxa: prefs.js), w katalogu z profilami użytkowników, w naszym użytkowniku.
Położenie będzie zależeć od wersji systemu operacyjnego. W Windows 2000/XP, będzie to C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles
3. Edytujemy plik.
4. Wklejamy:

user_pref("capability.policy.policynames", "localfilelinks");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.sites", "http://www.reddragon.pl");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.checkloaduri.enabled", "allAccess");

5. Działa.

Uwaga!
Zdaniem specjalistów Mozilla/Firefox ustawienie takie, że strony www mogą ładować pliki z dysku może być niebezpieczne dla komputera i jest wyrwą w zabezpieczeniach. Czynicie to na własną odpowiedzialność.

Dodatkowo sposób na pobieranie grafiki z dysku został bardzo dokładnie opisany przez Corehoorna tutaj

Gra

  • Q: Co to jest sim?
  • A: Okres miedzy wojnami mający na celu odbudowanie budynków specjalnych, zebranie punktów zabudowy i zapasów na kolejną wojnę. Generalnie naprawę księstwa.


  • Q: Co to jest WW?
  • A: Tzw. wolne wjazdy. Jest to forma poddania się poprzez całkowite rozbrojenie swoich księstw i oddanie wygranemu umówionej ilości ziemi poprzez słabe ataki. Aktualnie załatwia się to w bardziej cywilizowany sposób. Możesz o nim poczytać tutaj.


  • Q: Jestem nowym graczem i mam problemy jak zacząć.
  • A: Jeżeli już tutaj jesteś to najlepiej jak zostaniesz chwilkę dłużej by postudiować Dracopedię. Na forum znajduje się również spis koalicji szkoleniowych, które szkolą nowych graczy. Możesz również założyć księstwo i wstąpić do koalicji Szkoła Gry. Na forum jest również dział Pytania, gdzie możesz znaleźć odpowiedzi jak i zadać nurtujące Cię pytanie.


  • Q: Chciałbym zmienić nazwę mojego generała, jak to zrobić?
  • A: Musisz wejść do menu WALKA -> GENERAŁOWIE, zaznaczasz generała, którego imię chcesz zmienić, w polu "Nowe imię" wpisujesz imię, jakie chcesz nadać generałowi i zatwierdzasz. Pamiętaj, żeby nie wcisnąć guzika „Zwolnij Generałów”, bo pozbędziesz się generała. Zwyczajowo przyjęło się nazywać generałów od ich funkcji czyli np. Naukowiec Badacz, Mag Biała Magia, itp., chociaż masz wolność wyboru samej nazwy.


  • Q: W jaki sposób można obliczyć limit zapasów? Jaki jest wzór?
  • A: Sprawdź artykuł Wzory


  • Q: Czy siła rzuconego czaru liczy się w momencie rzucenia, czy pod uwagę brana jest siła jaką mam na przeliczeniu?
  • A: Siła rzuconego czaru liczy się w momencie jego rzucenia. Dlatego niektórzy gracze najpierw rzucają czary z pełną siłą, a później przechodzą na złodziei, lub wojsko.


  • Q: Rzucam szczęście i w tej kolejce ma on silę 49%, czy dopiero jak kliknę turę, to w następnej będzie działał z siłą 49%? Zauważyłem bardzo dawno, że kiedy rzucam fluidum, to siła wzrasta dopiero jak kliknę turę... wtedy widać, że siła magów wzrosła... Jak to jest?
  • A: Siła czaru, jest uwzględniana w turze, w której został rzucony, więc jeżeli na ekranie stolicy pisze, że masz szczęście 49%, to w tej turze utrzymuje się szczęście właśnie na tym poziomie. Kiedy rzucasz fluidum magiczne, siła magów i druidów rośnie od razu, choć w zakładce Zatrudnienie wzrośnie dopiero po kliknięciu tury.


  • Q: W jakiej kolejności są uwzględniane akcje podczas przeliczenia? Czy jeżeli poślę złodziei w fali 10, a magię w fali pierwszej, to najpierw będzie liczona magia, a później złodzieje?
  • A: Kolejność na przeliczeniu: akcje złodziejskie, biała magia, magia, magia odbita, ataki wojskowe, powrót wysłanego wojska/złodziei do domów, zmiana paktów, obcinanie zapasów i budulca do limitu, zdrowienie zranionych generałów. Fale dotyczące złodziei nie pokrywają się z falami w magii, czy wojsku. Czyli fale działają w obrębie rodzaju ataku, tzn. najpierw wszystkie fale złodziejskie, potem magiczne, a na końcu wojskowe. Wyjątek stanowi tutaj akcja złodziejska „ukraść zapasy”. Zapasy trafiają jako pierwsze i zostaną zniszczone przez ZZty (potoczna nazwa czaru Zniszczyć zapasy) - jeśli przeciwnik te ZZty rzuci - a złodzieje wrócą do domu dopiero na końcu przeliczenia.


  • Q: Jeżeli kliknę 17 tur i później się zamrożę na kilka dni, to czy po odmrożeniu będę miał nowe tury?
  • A: Po odmrożeniu nie dostaniesz nowych tur, zastaniesz księstwo w takim stanie jak je zostawiłeś. Czyli będzie już kliknięte 17 tur. Jeśli by tak było to każdy klikałby 49 tur, a po 3 dniach rozmrażał się z kompletem tur.


  • Q: Ile dziennie mogę mieć tur?
  • A: Dziennie można mieć 15 tur. Po wybudowaniu Zachodniej wieży czasu dostaje się jedną dodatkową turę, jak i po wybudowaniu Wschodniej wieży czasu też dostaje się jedną dodatkową. Po wybudowaniu tych dwóch Budynków specjalnych w sumie można mieć do dyspozycji 17 tur dziennie. Inaczej jest w przypadku Goblina, on startuje z 17 turami, a Zachodnia wieża czasu oraz Wschodnia wieża czasu dają mu 2 dodatkowe, czyli u Goblina można mieć do dyspozycji 21 tur dziennie po wybudowaniu tych dwóch Budynków specjalnych. Nowe tury dochodzą codziennie podczas przeliczenia (czyli o 5 rano). Wyjątkiem są tury, które dochodzą zaraz po wybudowaniu budynku specjalnego (Wschodnia wieża czasu i Zachodnia wieża czasu).


  • Q: Ile maksymalnie mogę mieć tur?
  • A: Maksymalnie można mieć 49 tur, natomiast u Goblina 61 tur. Oczywiście trzeba posiadać Zachodnią wieżę czasu i Wschodnią wieżę czasu.


  • Q: Czy ziemie z puli trzeba rozdawać codziennie? Czy można sobie ją skumulować?
  • A: Ziemia nie rozdana zostanie skasowana podczas przeliczenia. Zdobytej ziemi nie można kumulować.


  • Q: Jakich generałów zatrudnić?
  • A: Wszystko zależy od rasy i od funkcji jaką twoje księstwo posiada. Na forum w dziale Akademia Wojskowa są opisane wszystkie rasy. Poszukaj tam w odpowiednim dziale, właściwym dla Twojej rasy. Dodatkowo przeczytaj artykuł Generalicja dla początkujących


  • Q: Cały czas spada mi ludność, jak to zatrzymać?
  • A: To zależy jaki jest powód tego „spadania ludności”. Powodów może być wiele:

• czar plaga, jaki rzucili przeciwnicy albo znalazłeś w labiryncie,
• spadki popularności poprzez niedostosowanie pensji,
• zwyczajne niedostosowanie pensji do poziomu popularności,
• czar szarańcza, który sprawia ze na twoim księstwie ludzie umierają z głodu,
• za mało pieniędzy na pensje i spadek popularności,
• nie włączone automatyczne dokupywanie jedzenia i jego braki na księstwie, mimo wystarczającej ilości złota,
• zmniejszenie powierzchni księstwa przez ataki przeciwnika, które doprowadziły do ponad 100% populacji,
• zniszczenie infrastruktury księstwa - domów. Patrz wyżej,
• zniszczone budynki specjalne (Łaźnia miejska, System jaskiń, Akwedukt, Kanalizacja),

Sprawdź dokładnie ustawienia księstwa czy są w porządku i czy masz na sobie jakąś magię antyekonomiczną. Zatrzymać ucieczkę ludzi można tylko poprzez eliminacje przyczyny (czasem przyczyny nie wyeliminujesz jak w przypadku zmniejszenia powierzchni księstwa, ale ucieczka wtedy sama się zatrzyma, gdy nadmiar ludności opuści księstwo).


  • Q: Ile mieści się ludzi na 1 akrze np. u krasnoluda?
  • A: Sprawdź artykuł na temat rasy Krasnoludy


  • Q: Czy jak sobie w dniu wojny na atakerze narobię np. 110% budulca i mój GD od wojska dobrze puści ataki, to czy będę miał 100% budulca mimo, że mam większe księstwo?
  • A: Limit zapasów i budulca obliczany i obcinany jest jako ostatni, czyli jeśli masz odpowiednią ilość budulca to może zdarzyć się, że po udanym ataku będziesz mieć 100%.


  • Q: Stawiamy sobie powiedzmy 7% wież (aby taczki nie weszły). Czy te wieże muszą mieć obsadę w postaci E0 (i ile), aby taczki nie weszły czy wystarcza same wieże?
  • A: Wieże bez E0 blokują i niszczą maszynki na E0 i E1. Dodatkowo dają obronę wojskową. Wieże NIE blokują na E1.

Wieże z E0 mają po prostu większą obronę (E0 ma większą obronę, a nie wieża), ale też blokują i niszczą maszynki na E0 itp. j.w. Dla przypomnienia: 1 wieża blokuje 15 maszyn z czego 3 niszczy, natomiast u robaków (Br-Ougów) 1 wieża blokuje 10 maszyn z czego 2 niszczy. 1 wieża pomieścić może 4 hoplitów (E0) dodając każdemu 5 punktów obrony (z Klasztorem Smoczych Mnichów mają łączną obronę 7).


  • Q: Jeśli Olbrzym nie ma paktu złodziejskiego to nie ma żadnej obrony i wysłanie nawet jednego złodzieja w ataku kończy się sukcesem z maksymalnie możliwym efektem dla akcji, które są zależne od PZA (Przewaga Złodziejskiego Ataku)?
  • A: Tak, ale musisz pamiętać, że są też akcje siłowe uzależnione od wielkości księstwa (Sabotaż budynku specjalnego) czy liczby ludzi w zawodach np. Wymordowanie magów. Na olbrzymów może się przydać posłanie Upijania wojska czy Sabotażu domów. Musisz też uważać, bo może zdarzyć się tak, że niektóre rasy mają złodzieja albo niewyszkolonego, albo tak słabego, że 1 złodziej będzie miał przy wysłanym z niego ataku sile 0 - akcja wejdzie, ale nic nie zrobi, dlatego warto wysyłać silniejsze kontrolki.


  • Q: Czy muszę kupować manę co turę, skoro nie można jej magazynować?
  • A: Manę mogą magazynować tylko elfy, w przypadku pozostałych ras cała pozostawiona na księstwie mana jest automatycznie sprzedawana przy przejściu do kolejnej tury


  • Q: Ile powinna wynosić popularność w księstwie i jak ją otrzymać?
  • A: Maksymalna popularność wynosi 100. Aby ją otrzymać musisz trzymać pensje na wysokości 50. Po uzyskaniu maksymalnej popularności możesz zmniejszyć pensje do 46, jeśli masz wybudowany Budynek specjalny Zajazd u Czerwonego Smoka lub do 42 jeśli dodatkowo na Twoim księstwie znajduje się czar Dobry humor (musisz pamiętać żeby go rzucać co jakiś czas, tak by cały czas był obecny na księstwie).


  • Q: Jeżeli na moje księstwo zostanie rzucony czar (załóżmy, że lunatykowanie) o sile 10 mln, kliknę turę to w 2 turze jaka będzie siła tego czaru? Czy zależy to też od wielkości księstwa? Od ilości magów? I może zależy to od rzuconego czaru (szarańcza, plaga itp.)?
  • A: Wzór na spadek siły magii antyekonomicznej na turę jest taki sam jak wpływ generała ze specjalnością Biała Magia i wynosi: siła=siła*(0,6-lvl/200) - powierzchnia/100. Jeśli na danym księstwie nie ma generała ze zdolnością Biała Magia, wtedy do wzoru w miejsce lvl wpisujemy 0. Rodzaj czaru czy liczba magów nie ma tutaj znaczenia.


  • Q: Dzisiaj rano spojrzałem na forum mojej koalicji i widzę:

Ekonomia: Zniszczono nam o 613.949.000 złota, 55 żywności, 505.566 broni i 30 kamieni, w sumie przy normalnych cenach jest to 669.565.165 złota. Złodzieje: Przeciwko nam posłano 4 ataków złodziejskich, w tym 4 skutecznych. Skuteczność v 100.0%. Tylko problem jest w tym, że nie wiem kto przeprowadził te akcje.

Ktoś ci ukradł zapasy i tyle. Nic dziwnego w tym nie ma. Nie simuj zbyt długo, tylko walcz. Możesz też simować na paktach złodziejskich, stawiając co przeliczenie część księstw na złodziei, wtedy jeśli nie ochronisz się przed takimi akcjami to przynajmniej masz szansę dowiedzieć się kto te akcje przeprowadził.


  • Q: Co mi daje wstąpienie do koalicji?
  • A: Red Dragon jest grą drużynową. Pojedyncze księstwo nic nie zdziała w świecie czerwonego smoka. Pierwsze co powinieneś zrobić po zarejestrowaniu się to poszukanie koalicji, która by cię przyjęła. Pierwszym wymiernym plusem przyjęcia do koalicji będzie możliwość zawarcia przez Ciebie paktów kupieckich, które znacznie ułatwią ci start i rozbudowę księstwa. Dzięki nim będziesz mógł zarabiać około 3-4x więcej niż gdybyś działał w pojedynkę. Poza tym przyjmując się do koalicji poznasz nowych ludzi, uzyskasz od nich wskazówki co do gry, będziesz mógł znaleźć zastępstwo podczas twojej nieobecności i przede wszystkim będziesz mógł prowadzić normalne wojny, bo w pojedynkę ciężko jest walczyć. O innych zaletach bycia w koalicji dowiesz się w trakcie samej gry.


  • Q: Co to jest protektorat i po co mi to w ogóle?
  • A: Protektorat (potocznie zwany protkiem/protem) jest to przyrzeczenie ochrony Twojej koalicji przed atakami innej. Protektorat udzielany jest po wojnie na okres ok. 5 dni (do ustalenia przez strony w zależności od zniszczeń) lub na czas reorganizacji koalicji po zmianie jej składu. Dający protektorat przyrzeka bronić Cię przed atakami innych koalicji, ale tylko przez czas potrzebny na odbudowę po wojnie, ewentualnie na czas reorganizacji. Nie należy jednak nadużywać protektoratów, bo jest to źle postrzegane w świecie czerwonego smoka.


  • Q: Czemu mając całkowitą wydajność murarzy 300k, dostaje tylko 150k budulca?
  • A: Zobacz czy:

• masz odpowiednia ilość kamieni (ekran główny STOLICA),
• produkujesz odpowiednią ilość kamieni (zakładka ZATRUDNIENIE),
• masz włączone autodokupowanie kamienia (zakładka OPCJE. Pamiętaj że w przypadku utraty Budynku specjalnego Skrzyżowanie szlaków handlowych cena wszystkich towarów rośnie 2x),
• nie masz włączonego przekazywania Pbudulca na Pałac Sądu Ostatecznego (zakładka BUDOWA -> BUDYNKI SPECJALNE Pole w prawym górnym rogu. To dla koalicji powyżej 750k),


  • Q: Czytałem, że każdy obywatel spożywa 1 sztukę jedzenia, natomiast widzę, że to się nie zgadza.
  • A: Pamiętaj, że Br-ougi (robaki) jedzą 2 sztuki, a Olbrzymy 1,5 sztuki jedzenia. Wojsko Nekromantów nie je wcale, za to ich obywatele jedzą normalnie 1 sztukę. Każdy smok zjada 1 sztukę jedzenia na turę. Dodatkowo musisz pamiętać o wpływie czaru szarańcza, który może zwiększyć zapotrzebowanie obywateli na jedzenie nawet o 300%, czyli zamiast 1 sztuki każdy obywatel będzie potrzebować aż 4 sztuki jedzenia. Dla Bro-ugów i Olbrzymów potrzeba wtedy odpowiednio więcej jedzenia.


  • Q: Czemu mimo, że produkuję i sprzedaję manę, automat nie kupił mi jedzenia/kamieni?
  • A: Autosprzedaż many następuje dopiero po zakupie towarów, dlatego automat nie kupił Ci jedzenia/kamienia, bo nie miałeś jeszcze odpowiedniej ilości złota na ich zakup. Rozwiązaniem tego może być zrobienie przed kliknięciem tury odpowiedniego zapasu jedzenia/kamienia tak, aby wystarczyło ich na kliknięcie tury lub zostawienie odpowiedniej ilości złota na ich zakup. To pierwsze rozwiązanie jednak jest szybsze i pewniejsze.


  • Q: Dlaczego nie mogę wysyłać maszyn do ataku?
  • A: Maszyny muszą być wysyłane razem z wyszkolonymi hoplitami (E0) lub elita pierwszą (E1). Bez nich albo z niewyszkolonym wojskiem nie wyślesz ich do ataku. Może się zdarzyć jednak tak, że będziesz mieć np. 10,000 E0 wyszkolonych i 10,000 maszyn i wysyłając je razem do ataku będziesz mógł ich wysłać jedynie 9,990. Bierze się to z zaokrągleń w samej grze. Pomimo tego, że w zakładce Wojsko widzisz że masz E0 w pełni wyszkolone (0% niewyszkolonych) to to 0% może tak na prawdę wynosić 0,1%, ale zostało to zaokrąglone przez serwer do 0% (nadal posiadasz 0,1% niewyszkolonych żołnierzy).

Pamiętaj również, że do wysłania ataku potrzebujesz generała lub musisz dołączyć swój atak do innego ataku.


  • Q: Czy jeśli moje księstwo ma wiek < 10 i je zamrożę na np. 5 dni to przedłuży mi to okres protektoratu czy już po 10 dniach od daty założenia księstwa będzie mógł mnie ktoś zaatakować?
  • A: Wiek nie rośnie kiedy jesteś zamrożony, a dopiero księstwa o WIEKU powyżej 10 mogą być atakowane. Tak więc możesz się spokojnie zamrozić i nic Ci później nie będzie.


  • Q: Odkryłem Podstawową Wynalazczość (E=mc2) i pisało tam, że limit punktów odkrywanych zwiększy się do 35k. Niestety w moim wypadku nadal wynosi 28k, czyli tak jakby nie był zaliczony. Czego to może być wina?
  • A: Najpewniej grasz Goblinem który ma zmniejszony o 20% limit Punktów Naukowych na turę.


  • Q: Ile teraz można mianować Głównodowodzących (GD)?
  • A: Można mianować maksymalnie czterech GD.


  • Q: Jak jest z okresem ochronnym dla księstw, które nie grają od początku ery? Kiedy kończy im się okres ochronny?
  • A: Okres ochronny trwa 10 dni dla nowo założonych księstw.


  • Q: Dlaczego mi złota za sprzedaż many nie uwzględnia w zarobkach? W ogóle tego złota ani widu ani słychu?
  • A: Sprzedaż many nigdy nie była bezpośrednio dodawana do zarobków. Policz różnicę w złocie miedzy jedną a drugą turą a później zobacz ile się wyświetla w przyroście. To będą dwie różne wartości. Tak zobaczysz, że jednak coś zarabiasz. Możesz też sprawdzić wieści po kliknięciu tury. Na samym dole powinno być napisane "sprzedano X many za Y złota".


  • Q: Nikt nie rzucił na mnie czarów, a mimo to mam je na księstwie. Dlaczego?
  • A: Prawdopodobnie zostałeś zaatakowany przy użyciu stratega o zdolności drugorzędnej Czarna Magia. Więcej w Instrukcji.


  • Q: Zapomniałem loginu/hasła do księstwa, co zrobić?
  • A: Wejdź do panelu Twoje Księstwa (Na stronie głównej), w zakładce akcje wybierasz księstwo, a następnie czynność jaką chcesz wykonać, w tym przypadku "Odzyskaj login/zmień hasło".


  • Q: Co oznacza litera P przed nazwą koalicji?
  • A: Koalicja znajduje się pod ochroną parasola, zasady jego działania opisane są tutaj.


  • Q: Do kiedy mogę wykorzystać Zakrzywienie czasu?
  • A: Zakrzywienie należy odkryć do 10 dnia ery (włącznie), inaczej nie uzyska się dodatkowych tur, jedynie odblokuje dostęp do załamania czasu.


  • Q: Czy istnieje jakiś limit zniszczeń infrastruktury na księstwie w ciągu 1 przeliczenia?
  • A: Nie ma limitu. Wszelkie sabotaże złodziejskie, magia, wojsko (w tym również machiny wojenne/wybrańcy/kula ognia) podnosi poziom zniszczeń.


  • Q: Jeżeli wysyłam atak grupowy, to czy każde księstwo, które dołączyło do niego swoje wojsko dostanie +10 do popularności?
  • A: Nie, bonus +10 do popularności otrzymuje wyłącznie księstwo, którego generał przewodził atakowi.


  • Q: Co się stanie, jeśli wyślę całe wojsko do ataku i kliknę nagle turkę?
  • A: Część machin wojennych bez utrzymania ulegnie zniszczeniu. Wysłane wojsko dalej będzie pobierać żołd i jeść. W razie spadku popularności (wynikającej np. z braku pieniędzy) nie wpłynie to na ludzi, którzy zostali już wysłani.


  • Q: Dlaczego w niepełnej (przykładowo 8 gubowej) koalicji nie mam bonusu do paktów kupieckich?
  • A: W okresie ochronnym bonusy nie obowiązują.


  • Q: Czy mój generał gdy wyzdrowieje dostanie zaległe doświadczenie (i ewentualnie wynikający z tego wzrost lvl) jeżeli w normalnych warunkach by je zyskał poprzez konkretne akcje za które powinien dostać expa?
  • A: Nie. Podczas gdy generał jest zraniony nie dostaje expa. Dodatkowo przez cały ten czas traktowany jest jakby miał lvl 0 (to samo tyczy się jego drugorzędnej umiejętności).

Linki zewnętrzne

Osobiste