Krasnoludy

Z Dracopedia

rasy2.jpg

Spis treści

Opis

Mały wzrost, wielkie serce - tak można by opisać krasnoluda jednym zdaniem. Te roztropne stworzenia żyją na górskich równinach i w jaskiniach Szarych Skał. Są pokojowo nastawieni i bardzo pracowici. Wydobywają złoto i manit. Żyją z handlu, na ogół kupują od ludzi pożywienie i inne cenne towary. Krasnoludy nie znoszą złodziejskich niziołków, którzy regularnie urządzają wyprawy do ich składów złota i manitu. Choć są małego wzrostu, dysponują ogromną siłą. Oburęczny topór w rękach krasnoluda jest bronią, która budzi w świecie Red Dragona lęk i respekt.

Nikt nie wie, skąd i kiedy pojawiły się krasnoludy w krainie, zatem gdy znajdzie się ktoś, kto odkryje ich pochodzenie, może mieć nadzieję na cenną nagrodę. Jeszcze jeden drobiazg: zginie każdy, kto ośmieli się twierdzić, że krasnoludy są "małe". Niektóre legendy opowiadają o szczególnej rasie krasnoludów, która nigdy nie ujrzała światła dziennego. Rasa ta żyje we wnętrzu ziemi, gdzie strzeże Diamentowego T. Jest to czekan w kształcie litery "T", którego moc przerasta wszelkie pojęcie. Nikt dotychczas go nie widział. Czeka na swego właściciela. Kto będzie pierwszy?

Krasnoludy są najlepszymi budowniczymi. Cena treningu ich berserkerów jest nieco niższa, niż odpowiadałoby to ich kondycji i sile. Za ten atut płacą słabszymi zdolnościami magicznymi. Krasnoludy przydają się zarówno w ataku, jak i w obronie, w której wykazują się zadziwiająco dobrymi wynikami. Tu właśnie drzemie ich siła. Dobrze jest zawiązywać z nimi pakty wojskowe na czas wojny.

Krasnolud powinien mieć zawarte pakty magiczne podczas wojny, aby był w stanie obronić się przed magicznymi atakami. Krasnoludy dzięki swojej sile fizycznej są doskonałymi kamieniarzami i mogą utrzymywać się ze sprzedaży kamieni.

Cechy wyróżniające

Zaludnienie
na akr 3
Akwedukt +0.5

na dom 3
Łaźnia miejska +0.5
System jaskiń +1
Kanalizacja +1.5
  • Czary OS, TZ, HO rzucone na nich, mają obniżoną skuteczność o 40% (budynki, budynki specjalne, armia, ludzie ).
  • Zamiast machin wojennych posiadają moździerze zabijające powracające z ataków smoki przeciwnika. Obsługują je tylko żołnierze. Nie mogą być użyte do ataku.
  • Generał krasnoluda, który miałby zginąć, ma 50% szans na zranienie na 5 dni zamiast tego.
  • Inżynieria i Architektura 20% tańsze.
  • Złodzieje są o 10% mniej skuteczne, niż u innych ras.
  • Krasnoludy jako jedyna rasa posiadają swój własny cech zwany Bractwem Kamieniarzy.
  • Udane akcje złodziejskie na krasnoluda dodatkowo ujawniają od 1 do 6 paktów (w zależności od PZA, dla PZA <= 1 wykrywany jest 1 pakt, dla PZA >= 10 6 paktów, między tymi punktami zależność jest liniowa)
  • Straty poniesione w ataku i obronie są o połowę mniejsze niż u innych ras.Straty te obniża dodatkowo generał z drugorzędną zdolnością Moc Lecznicza.
  • Smoki nie posiadają zdolność twardości krasnoludzkiej
  • Po przeliczeniu niewyszkolone wojsko zostaje zwolnione do bezrobotnych

Produkcja zawodów

Wojsko

Opis Żołnierze Elita 1 Elita 2
Nazwa Żołnierze Rozłupywacze Żelazobrodzi
Wygląd

army_31.jpg

army_32.jpg

army_33.jpg

Cena 0 złota i 0 broni 0 złota i 30 broni 0 złota i 160 broni
Atak 1 4 9
Obrona 1 4 9


Opis Złodzieje Machiny wojenne
Nazwa Złodzieje Moździerze
Wygląd

army_35.jpg

army_36.jpg

Cena 3000 złota -
Atak 90% -
Obrona 2 -


Rasy w Red Dragonie

Br-OugowieDżinyElfyEntyGnomyGoblinyKrasnoludyLudzieMeduzyMroczne ElfyNiziołkiOlbrzymyOrkowieOżywieńcyPlemiona Feniksa

Osobiste