Kosztorys magii

Z Dracopedia

news.gif

Ten artykuł jest poradnikiem!
Poradnik nie musi być ściśle encyklopedyczny, może zawierać uproszczenia, przyjęte zwyczajowo rozwiązania, elementy punktu widzenia oraz stylu gry osoby lub osób go piszących.
Bo od kogo się uczyć jak nie od najlepszych dowódców RedDragona?


Treść: Strategos
Pomoc w formatowaniu: Gumiś

Spis treści

Wstęp

Każdy wzór można zapisać na wiele sposobów, i mimo to wyniki będą te same. W związku z tym stanąłem przed wyborem sposobu zapisu wzorów na potrzeby poradnika. Ponieważ część graczy ma problem z używaniem procentów zdecydowałem się na wersję, w której zarówno poziom wydatków, jak i ceny czarów nie zawierają procentów, co mam nadzieję ułatwi wam percepcję tekstu i lepsze zrozumienie magii.

Słowniczek

PW - poziom wydatków

  • Umiejscowienie w grze: w menu Magia na każdej podstronie.
  • Znaczenie: wpływa na koszt rzucanego czaru. Rzucenie czaru powoduje jego wzrost o cenę tego czaru. Kliknięcie tury powoduje jego powrót do wartości początkowej, czyli do 100.

CC - cena czaru (czarów)

  • Umiejscowienie w grze: w menu Magia tam, gdzie się wybiera czary do rzucenia. Przedstawiany w formacie [+x].
  • Znaczenie: jest to liczba, o którą wzrośnie poziom wydatków po rzuceniu czaru. Równocześnie jest też liczbą pozwalającą na podstawie PW, ziemi i bonusów wyliczyć koszt rzucanego czaru.
  • Komentarz: Daję tę samą nazwę i ten sam skrót dla ceny pojedynczego czaru, jak i ich grupy.

K - koszt czaru (czarów)

  • Umiejscowienie w grze: w menu Magia tam, gdzie się wybiera czary do rzucenia. Przedstawiany w formacie (x xxx xxx).
  • Znaczenie: jest to ilość many, którą wydamy na rzucenie danego czaru/czarów.

Bon - sumaryczny bonus do kosztu czaru rzucanego na innych wynikający z rasy, nauki i generała maga

  • Umiejscowienie w grze: w menu Magia na każdej podstronie, opisany jako bonus (na innych)
  • Znaczenie: modyfikuje koszt.
  • Zmiany: Bonus do ceny dla dżinów i mallus dla gnomów zostały zastąpione przez odpowiedniki do kosztu.

G - stała kosztu

  • Umiejscowienie w grze: brak
  • Znaczenie: jej wartość wynika z ogólnej stałej kosztu, gleby i bonusów. Nie zmienia się ona w trakcie czarowania (no, chyba, że ktoś akurat odkryje któryś poziom Czarodziejstwa). Pozwala ona wyliczyć koszt na podstawie ceny i PW

Wzory

Bon

  • Bon = (1 - bonus_rasowy) * (1 - bonus_genka_opty) * (1 - bonus_z_nauki)
  • UWAGA: Bon wystarczy policzyć raz na przeliczenie dla danego guba (no, chyba, że ktoś akurat w trakcie rzucania odkryje kolejny level czarodziejstwa lub weźmie magiem optymalizacja doświadczenie z labiryntu i uzyska kolejny poziom).

G

  • G = gleba * Bon / 5000
  • UWAGA: G wystarczy policzyć raz na przeliczenie dla danego guba chyba, że w trakcie rzucania zmieni się Bon lub gub dostanie glebę z puli (czy ewewntualnie dokupi).

Koszt czarów w turze (tych rzucanych poza księstwo)

Wzór na koszt wszystkich czarów w danej turze rzuconych poza księstwo (wynik dostajemy w manie):

  • K = (CC + 200) * CC * G
  • Gdzie:CC - suma cen czarów rzuconych poza księstwo w danej turze.

Koszt czarów w turze (tych rzucanych poza księstwo) jeśli rzucamy od innego PW niż 100

Wzór na koszt czarów rzuconych od jakiegoś poziomu wydatków:

  • K = (CC + PW * 2) * CC * G
  • Gdzie PW - to poziom wydatków od którego rzucamy. Przypominam, że PW liczymy od 100 a o znaczku % zapominamy...

Koszt rozpiski w zależności od CC i ilości turek na czarowanie

Czyli mamy CC całej rozpiski i możemy sprawdzić ile to zakosztuje w określoną liczbę turek.

  • K = (CC/t + 200) * CC * G
  • Gdzie CC - suma cen w całej rozpisce, t - ilość tur czarowania

Koszt czarów w turze przy rzucaniu do czasu aż PW osiągnie jakiś poziom

A właściwie to 2 alternatywne wzory dające identyczny wynik.

  • K = (PW^2 - 10000) * G
  • K = (PW + 100) * (PW - 100) * G
  • Gdzie PW - poziom wydatków, do osiągnięcia którego czarujemy. Przypominam, że PW liczymy od 100 a o znaczku % zapominamy...
Osobiste