GDM

Z Dracopedia

GDM - głównodowodzący sił koalicji zajmujący się magią.


W trakcie wojny jego podstawowym zadaniem jest przygotowanie rozpiski magicznej - podanie listy celów, ilości i kolejności czarów, podzielenie czarów pomiędzy poszczególnych czarujących, podanie ich kosztu i ilości tur w jakie ma być rzucona magia.

Funkcje Arcymaga

Funkcją Arcymaga (czyli GDM, czyli jednego z GD) jest pisanie rozpisek magicznych czyli:

  • Obliczanie obrony magicznej księstw przeciwnika
  • Obliczanie koniecznej ilości czarów danego rodzaju żeby mieć pewność, że przebiją się one przez tą obronę
  • Obliczanie kosztów czarów
  • Zebranie tego wszystkiego razem, podzielenie na księstwa czarujące w swojej koalicji i wydanie rozkazów, kto na kogo czaruje.

Trzeba uważać, żeby wszystkie księstwa czarujące z naszej koalicji mogły rzucić magię - tzn. muszą mieć co najmniej tyle zapasów, za ile chcemy żeby czarowały. W przeciwnym wypadku zostanie puszczona niepełna magia!

Dobry GDM zna działanie poszczególnych czarów, wie na kogo, ile i w jakiej kolejności je rzucić, żeby uzyskać zamierzony efekt. Umie rozpisać przełamanie (w żargonie reddragonowców określane często angielskim słowem break), polegające na takim rozpisaniu czarów, by przełamały obronę magiczną przeciwnika na tych księstwach, gdzie jest ona potencjalnie największa (czyli księstwach pełniących w trakcie wojny rolę magów). Wiedzy i doświadczenia wymaga również sposób dzielenia czarów pomiędzy księstwa czarujące (uwzględnienie bonusów rasowych, możliwości ekonomicznych guba, itp.).


Zobacz też:

Źródło „http://dracopedia.pl/GDM
Osobiste