Fazy Księżyca

Z Dracopedia

Spis treści

Czym są?

Fazy księżyca to nowy element mechaniki RedDragona wprowadzony w XXII erze gry. Jest siedem faz, z których sześć zmienia się cyklicznie na przeliczeniu, a siódma, Krwawy Księżyc, występuje co jakiś czas (losowo) równocześnie z jedną z faz bazowych, Pełnią. Każda faza wprowadza na jedno przeliczenie drobne zmiany w mechanice gry.

Opis

Nów

Jest pierwszą fazą cyklu, najciemniejsza noc, czas złodziei.

Złoty sierp

To druga faza cyklu. Narastający księżyc zwiastuje przypływ bogactwa.

Oko smoka

To trzecia faza cyklu. Zbliżający się rozmiarami do pełnej tarczy księżyc przyciąga potężne, magiczne bestie - smoki.

  • Podwaja ilość smoków przychodzących co turę, jeżeli mamy portal lub znalezionych w labiryncie.

Pełnia

To czas najsilniejszej magii. Jest to czwarta faza cyklu.

Garb Autora

To piąta faza cyklu. Zwiastuje noc, w której bogowie odwracają się od śmiałków.

Pęknięta tarcza

Szósta, ostatnia faza cyklu. Po niej ponownie następuje pierwsza faza, czyli Nów.

  • Ograniczone działanie renowacji broni - ilość odzyskanej broni jest mocno ograniczona.
  • Ograniczone działanie ambulatorium polowego, będzie obniżać straty o zaledwie 20% (zamiast 50%); oznacza to straty wyższe o 60% w stosunku z innymi dniami.

Krwawy Księżyc

Zwiastuje czas najcięższych wojen. Nie ma w cyklu stałego miejsca, istnieje szansa, że w danym powtórzeniu cyklu zajmie miejsce Pełni.

  • Wszystkie właściwości Pełni.
  • Wpływ akademii wojskowej podwaja się - szybkość szkolenia e1 do e2 wzrasta z 5% do 10% (u orków do 8%, u goblinów do 9%).

Wyjątki w działaniu

  • Br-Ougowie są odporni na większość efektów faz księżyca, działa na nie jedynie Krwawy Księżyc oraz wykorzystują efekt księżyca w Nowiu.
Osobiste