Czary

Z Dracopedia

Czary to zaklęcia rzucane przez magów, którzy są zatrudnieni w księstwie.

Spis treści

Jak działają czary

Mogą powodować pozytywne i negatywne skutki, mogą trwać długo (kilka tur) lub powodować jednorazowo dany efekt (w zależności od czaru). Mogą niszczyć (budynki specjalne, infrastrukturę, zapasy, wojsko i/lub ludność w zawodach) lub pomagać ekonomicznie oraz powodować inne efekty.

Ze względu na to powstały dwa główne podziały, które zawierają w sobie pewne podtypy.

Na kogo i kiedy rzuca się czary

Czary można rzucać zarówno na swoje księstwo, jak i księstwa współkoalicjantów oraz przeciwnika. O tym, kto i na kogo czaruje w czasie wojny decyduje GDM.

Na siebie czarujemy:

- simu by pomóc w funkcjonowaniu księstwa

- wojny by pomóc w obronie magicznej i wojskowej oraz odbudowie księstwa.


Na współkoalicjantów czarujemy:

  • Białą magię w czasie

- simu, gdy jakieś księstwo nie ma użytecznego czaru ekonomicznego

- wojny, by pomóc w obronie magicznej i wojskowej oraz odbudowie.


Na przeciwnika czarujemy:

- wojny, by osłabić obronę wojskową, magiczną i złodziejską, ekonomię oraz aby jak najbardziej przeszkodzić w odbudowie.

Nie jest możliwym czarowanie na przeciwnika bez wypowiedzenia wojny.


Podział czarów

Najprościej podzielić czary w następujący sposób:

Jak widać, głównymi kategoriami czarów są:

Spis wszystkich czarów

Poniżej można znaleźć listę wszystkich dostępnych czarów w świecie RedDragona. Warto zapoznać się z działaniem każdego z nich gdyż prędzej czy później będzie się mieć z nimi styczność. W nawiasach podano najczęściej stosowane skróty w grze.


Przydatne linki

Kosztorys magii

Osobiste